24.10.07

Pt 78P 117N

Nacken är lite öm från diverse tvära kast. Jag har faktiskt försökt hålla fast vid mitt förnuft men som vanligt har det inte gått så bra. Ibland kan jag fantisera om att fullkomligt bada i Lätt och Lagom. Det vore kanske skönt att inte konstant kräva överdrift eller ägna sig åt självförnekelse. Det skulle ju vara glatt men skulle det vara glatt?

Innerst inne har jag kapitulerat inför det faktum att det är från friktion jag hämtar min inspiration. Problemet är bara att de flesta jag möter halkar undan. Jag måste sluta försöka fånga upp de smöriga och de urvattnade. Ska tänka på att det är meningen att de ska rinna igenom mina fingrar. Jag vaskar helt enkelt efter en hård katalysator som sen förhoppningsvis hakar upp mina kugghjul. Jag behöver spåra ur.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du siktar högt.. Låter guldklimparna rinna igenom tydligen. Det är ädlare material du är ute efter.

Anonym sa...

Åk med SJ eller nåt annat uppiggande(?).

Anonym sa...

Jäkla skit, var ju jag som skrev kommentaren nyss men det blev nåt galet med länken, meningen var ju att du skulle hitta till mig.

Lust och Fägring sa...

Det minsta man kan göra är att sikta högt, även när man ligger lågt. Det mesta har visat sig vara kattguld. En fråga: Kan du verkligen skillnaden mellan Claret och Beaujolais?

Nu har jag hittat dig (igen). En tågresa vore inte helt fel.

Anonym sa...

Ja, det kan jag väl. Så mycket som jag behöver kunna men inte mycket mer. Jag pysslar mer med en viss kolförening och graden av dess 4C.

Lust och Fägring sa...

Vad är viktigast för dig- carat, clarity, cut, eller color? I mina ögon är det ändå slipningen som är avgörande.

Kaptenen sa...

Grus i maskineriet?

Anonym sa...

Bohr Model... Eller bara boooring ;)

Lust och Fägring sa...

Hoppas på grus.

Borr-ing tack.