25.10.07

Vad tar ni för valpen där i fönstret?

Direkt när jag kommer hem klär jag av mig i hallen. Vanligtvis är det halsduk och mössa och handskar och jacka som ryker men idag fortsatte jag att klä av mig. Byxorna knäpps upp och toppen dras över huvudet. Jag får lirka lite med behån. Jag tittar ett tag på mina bröst i hallspegeln. Vrider och vänder på mig så jag kan se dem ur olika vinklar. Det är kallt i hallen konstaterar jag. Sen drar jag ner trosorna och speglar mig lite till. Jag lämnar kläderna på golvet och svassar in till sovrummet. Jag slänger mig på överkastet. Helt jävla slut är jag. Slumrade till en liten stund liggandes på mage. Jag drömmer att jag simmar i ett blått vatten. Jag är inte ensam. Det är en man som simmar med mig. Vi plaskar runt sådär reklamfilmsfånigt. Hans händer söker sig sen till betalkanalsställen. Precis när det börjar bli Anaïs-Nin-skönt känner jag hur jag håller på vakna. Jag kämpar emot så gott det går men rätt som det är öppnas ögonen. Fortfarande groggy svär jag över att ha behövt lämna vattnet och mannen. Det har blivit mörkt ute nu. Jag rullar över på rygg och får se hur grannen tvärs över gatan står i sitt fönster. Vi har "setts" förr under liknande omständigheter. Jag blundar och tar vid där drömmen slutade.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas drömmen slutade lyckligt, som i sagorna.
Och tack, jag ska försöka ha en riktigt god och glad helg. Jag hoppas du gör och har detsamma!

Anonym sa...

Voff voff. Tänk att få vara din granne!

Lust och Fägring sa...

Drömmen slutade- och det är ju inte lyckligt.

Det kanske du är.