21.9.07

Skämtar du med mig?

Var till slut tvungen att ta mig samman och återgå till jobbet. Jag gömde mig på mitt rum och begravde mig i statistik. Det knackar på dörren. Jag hörde direkt på knackningen att det var Handledaren. Jag känner så väl igen hur det låter när hans knogar möter trä. Hela min kropp stelnade till och munnen blev torr. "Kom in" hostar jag fram (försöker fortfarande spela lite sjuk). Han kliver in och har med sig några böcker jag efterfrågat. Han sätter sig och småpratar lite. Jag är nervös och jag tror jag darrar lite på rösten. Han låtsas som ingenting och fyrar av några neutrala leenden. När jag nämner att jag snart ska på konferens höjer han lite på ögonbrynet. "Ska du åka med Professorn?" frågar han. Jag klarar inte av att titta honom i ögonen när jag svarar. Han ställer ifrån sig böckerna. "Akta dig för Professorn, jag har hört rykten om honom" säger han med en allvarlig ton. Orden vände min mage. Tyckte först att det var lite rart av honom att varna mig, samtidigt som jag fick någon skum variant av skuldkänslor.

Nu när jag tänker på det blir jag bara arg.

7 kommentarer:

Kaptenen sa...

För att du får skuldkänslor, för att han ger dig skuldkänslor eller att du inte har kontroll?

Anonym sa...

Klart man blir arg! Hur har han mage att varna dig för Professorn när han kysst dig.

Anonym sa...

va skönt att "glömma bort" en blogg, och komma tillbaka till 6 st olästa inlägg.. ;)

Anonym sa...

Hohoho komiskt att han varnade dig. Jag borde kanske varna honom?

Lust och Fägring sa...

Lite arg pga dina anledningar Kaptenen men mest arg för det den Anonyma påpekade.

Räcker fram ett fång förgätmigej till min drivande vän.

Nä han ska inte varnas. Honom ska jag ta på sängen.

Anonym sa...

Enligt en gammal persisk legend förälskade sig en ängel i en dödlig och blev av den anledningen förvisad ur paradiset. Som straff måste han så förgätmigej i jordens fyra hörn. När han hade fullgjort sin uppgift återvände han med sin älskade, som nu också hade blivit odödlig, och togs åter till nåder i paradiset.... så, nu vet du vad jag gör när jag inte läser din blogg. hämtar dig när jag är klar ;)

Lust och Fägring sa...

Fläktar lite med handen för att kyla hettande kinder. Så när du inte läser mina ord lånar du alltså lite av andras för att smälta en av de mest härdade? Om jag vore karl skulle jag nu ha drift-wood.