19.2.08

Ett fall för Holmes

Ska smygläsa lite skönlitteratur under arbetsdagen och när jag slår upp min bok trillar ett brev ut. Jag vecklar försiktigt ut pappret och börjar läsa. Det börjar lite neutralt. Orden rasar förbi. Sen blir orden sliskigare. Jag nämns vid namn och utmålas som något av ett skogsväsen. Detta får mig att fnittra.

Sen kommer allvarligare ord. Tunga ord. Ord som får mig att rodna.

Sen tar orden slut.

Ingen avsändare, skrivit på maskin.

Nu ska jag bara lista ut vem som lagt det där.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens dimma var som gjord för Holmes. Men facit i hand har väl den som är minst 40 , vilket borde minska antalet misstänkta till 2.Oder ?

Anonym sa...

*skratt*...ja, alltså senast idag sa jag till en kollega att jaha..inget kärleksbrev i postfacket idag heller...men vissa av oss får tydligen trevliga insmugglade rader....

anonyma....sådana...jag blir avundsjuk! ;)

Passionata

Anonym sa...

my god så spännande!!!!!

Anonym sa...

Jaha ja. Whats next. Oavsett sanningshalten är det spännande att läsa. Keep up.

Lust och Fägring sa...

Dimmigt värre. Minst 40?

Det är svårt det är här med kärleksbrev. Speciellt anonyma.

Spänningshuvudvärk får jag.

Anonym sa...

Vad är det du läser?

Lust och Fägring sa...

Det vet jag inte om jag vill avslöja. Känns lite personligt sådär.

needy girl sa...

Blev det här fallet någonsin löst?

Lust och Fägring sa...

Näääää fallet är fortfarande öppet och egentligen hetare än någonsin. Jag är någon på spåret men det är inte riktigt dags att skriva om det.