24.2.08

Äntligen hemma

Ja, det betyder att jag sov borta. Träffade en man igår. Surprise, surprise.

Gick slött runt och betraktade bilderna som hängde på väggarna. Stannade upp vid ett porträtt på en gammal dam. "Vad tycker du?" frågar en raspig mansröst jämte mig. "Jag tycker inte att det är romantiskt med rynkor" säger jag utan att vända på huvudet. "Nejhej, du köper alltså inte det här med att de visar att man levt livet och ska bäras med ära?" fortsätter han. "De ska bäras med ära..." svarar jag "...men de visar bara att man inte kommer leva alltför länge till."

Mannen presenterar sig som Fotografen. Han hävdar att han är känd i vissa kretsar. Vi dricker ett par glas ihop och det visar sig att han är rätt intressant ändå. Han är ung men har en fäbless för svunna tider. Han lockar mig med Victrola Favorites och absinth.

Han är alldeles för gammaldags för att ligga med mig men jag tror inte att den här historien är slut än.

Inga kommentarer: