14.4.08

Brevduvan

Har inte nämnt så mycket om vad som hände/r med de mystiska breven. Japp, nu har de blivit pluralis. Och inte nog med det, jag har dessutom bidragit till deras antal genom att plita ner några alldeles egna ord. Jag lägger det jag skriver i boken och vips så är det borta senare på eftermiddagen eller nästa dag. Utbytet är fortfarande på ett mycket kryptiskt plan. Lite för att jag vill verka "cool," men mest för att jag fortfarande inte är helt hundra på vem det är som skriver.

Ibland kommer det dikter, ibland frågor om livet och ibland väderleksrapporter. Först var min strategi att stenhårt vara supervag. Målet var att provocera fram en avslöjande reaktion. Det funkade inte. Tålamod har då Författaren. Sen försökte jag föregå med ett gott exempel genom att skriva någorlunda personligt. Det funkade inte heller.

Det är en enormt frustrerande situation, mest för att jag börjar inse att jag mer och mer ser fram emot detta halvanonyma utbyte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Min pojkvän har två duvor som gillar att hänga på hans balkong och låta sådär "korr korr" som duvor gör. Men de lämnar inga brev.

Anonym sa...

spännande det här. förstår att du kanske inte kan skriva så mycket detaljer. jag har några egna teorier. jag mejlar!

Lust och Fägring sa...

Ja så länge de inte lämnar skit så är det väl ok.

Åh mejl! Det gillar jag.

Lust och Fägring sa...

Grattis mig. A slap.

Anonym sa...

Dessvärre var det just det de gjorde. Men de verkar ha hittat någon annanstans att göra det på nu för de har inte synts till något mer den här veckan som tur är.

Anonym sa...

klafkjeefje ajeer lgen?

/du vet vem