30.7.07

Stress, press och virtuella möten

Nu gäller det att ta hand om det som borde ha tagits hand om hela sommaren. Två veckor på mig att färdigställa resultaten och förbereda för min stora presentation. Sen blir det konferens och upp till bevis, de vill veta om jag förtjänar mitt pris.

Var förbi labbet och sprang på Doktoranden. Han hade varit en flitig arbetsmyra. Han frågade varför jag inte svarat på hans sms. Jag skämdes. Det är hemskt när folk inte svarar på sms. Jag är alltså numera delaktig i hemskheter. Jag bad om ursäkt och menade det. Han förlät mig och gav mig ett ultimatum. Vi får ser hur det går med det. Vi promenerade en bit. Han var lite snyggare, lite ledigare och lite bättre på att kyssas. Sommaren hade varit god mot honom. Godare än vad jag har varit.

Tydligen så har jag besökt drömmar. Det tycker jag om. Det var en sockersöt dröm. Får se om det blir snaskigare och mindre politiskt korrekt i framtiden. Jag ger det några drömmar till så är jag nog allt sans culotte.

Inga kommentarer: