9.11.07

Nybäddat för trubbel

Sover sött och väcks av den egenkomponerande ringsignalen. Handledarens röst hörs genom luren. Han behöver hjälp med något program och börjar beskriva skärmen. Jag mumlar att jag behöver en minut för att vakna till. Han blir förvånad över att jag ligger och sover mitt på dagen. Jag sätter mig upp i sängen och gnuggar ögonen. Även fast jag är helt groggy hinner jag tänka att jag hoppas att han föreställer mig naken i sängen. Det måste vara någon grad sjukt. Jag hjälper honom med att först byta inställningar och sen klicka rätt så att siffrorna som spottas ut är de han behöver. Det märks att han inte tycker om att be om min hjälp även om han säger sig uppskatta den. Vi pratar lite teknik ett tag och precis när vi håller på att runda av samtalet blir jag galet förvånad av hans sista fråga: "Vilken färg har lakanen?"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vändning från honom! Att en mening kunde utgöra en sån vändning. Och han funderade nog på mer än bara lakanen..

Anonym sa...

jamen vilken färg har de då?