7.4.09

Det oundvikliga

Hemma och vilar idag. Skyllde på flygplansbacillusker och låtsades vara sjuk. Egentligen är jag mest bara eftertänksam och faktiskt lite melankolisk. Det är mycket undrande på gång. Har aldrig varit särskilt bra på det här med att veta vart man ska placera tilliten. Är på en bana som på vissa sätt känns igen. Han visar tendenser på att vilja leka med mina känslor, att vilja provocera fram reaktioner istället för att låta dem komma av naturen. Jag tycker på ett sätt om lekfullheten men är inte trygg nog än för att vara bekväm med att tvingas överlämna kontrollen.

Men samtidigt som banan är skrämmande igenkänd så är den också en miljärd gånger bättre än någon bana jag någonsin snubblat in i. För nu är jag inte bara galen längre, kär är jag också.

3 kommentarer:

Gubben sa...

Kär? Vadan detta? Våren är alltså kommen!

Gubben sa...

Glömde att säga att jag saknat dig som fan!!! Skönt att du kommit hem!

Lust och Fägring sa...

Vi skyller på våren. Lite skönt är det.