11.4.09

Jo tjena du

En av dagarna då jag var bortrest var jag helledig. Aussie och jag hade lekt hela natten kvällen innan men jag var inte ett dugg trött. Han skulle iväg på timmar av möten och lämnade mig med en djup kyss och löften om att det fanns mer sådant att hämta sen när han kom tillbaka. Tvättade av mig kladd av alla de sorter och begav mig ner till ett bohemfik i närheten av hotellet. Försökte koncentrera mig på boken och kaffet men distraherades något fruktansvärt av han bakom kassan. Han var solbränd, tatuerad och vindbiten. Helt klart en man från trakten, en man av bergen. Jobbade bara lite extra för att få ihop till hyran och utrustningsunderhåll. Han kom och torkade av bordet brevid. Studerade honom noga. Jeansen hans hängde perfekt över hans vältränade bakdel. Stirrade länge på just bakdelen. Plötsligt vänder han sig mot mig och undrar leendes om jag önskar mig något.

Inga kommentarer: