30.1.08

"Det blir 440 kr och så leg tack"

Står i kö på Systemet efter ett svettigt pass på gymmet. Killen som sitter i kassan är pojkaktigt indiesnygg och det tar inte många sekunder förrän jag börjar fantisera om att vi grovhånglar på lagret. Han har mörkt hår och klarblåa ögon. Han scannar rytmiskt in flaskor och burkar. Hans långa ögonfransar kittlar säkerligen skönt mot huden. Undrar hur hans kuk ser ut och hur han låter när han stönar. Märker att jag har ett ovanligt fast grepp om halsen på min Clos Fourtet.

Kassakillen tycker säkert om att göra kulturella saker, typ gå på muséer och titta på konst. Han är nog egentligen konstnär men måste jobba extra på Systemet för att betala för sina penslar. Målningarna han gör är förmodligen abstrakta fast med dova färger. När han knullar gillar han eventuellt att kalla en "smutsiga slampa" men han menar egentligen ingenting med det. Jag ställer ner flaskan på bandet och våra ögon möts. Fan vad fin han är. Hade gärna varit hans smutsiga slampa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det smakar inte rävgift förmodar jag

Lust och Fägring sa...

Inte dödligt men likväl beroendeframkallande.