17.1.08

Och andra saker vi försöker intala oss själva för att kunna sova om natten

Det slutade med att jag ljög. Jag tvekade inte ens.

Och varför skulle jag?

Alla kan vi den där visan. Man har inte lovat något, man har ingen överenskommelse, man har kanske inte ens uttalade känslor för varandra, men så fort någon får ett skadat ego skriker de orent spel. Då ska det plötsligt trixas och fixas och man skitar ner allting, bara för att någon kände sig tvungen att lätta sitt hjärta. Gillar man någon biter man ihop. Biter man inte ihop så gillar man dem inte. Inte på rikt.

Självklart har jag mina motiv. Självklart är det på många plan egoistiskt, men varför skulle man inte kunna vara egoistisk och samtidigt omtänksam?

PLUS

All is fair in love and war!

3 kommentarer:

Anonym sa...

sjukt intressant vinkel som känns otroligt ärligt i oärligheten.

Anonym sa...

kojafkljad

Lust och Fägring sa...

Ärlig i oärligheten är mitt mellannamn. Eller nästan i alla fall.

Det vet du!