22.6.08

Klyschigt värre

Var på drinkdejt med Kostymen igår. Det var ett bra tag sen vi sågs. Han är i stan över helgen och undrade om jag kunde klämma in honom.

Det första han berättar är att han har skaffat sig fästmö och villa. "Oj, det var inte illa" log jag och rörde om i min mojito. Han tog en mun highball och flyttade närmare. "Det som däremot är illa är att det inte ändrar på det faktum att jag vill ha dig här, nu och hårt" säger han helt skamlöst. Kan inte låta bli att fnissa åt styvheten i hans röst. "Fnissa du bara" fortsätter han och lutar sig mot mig. Han viskar "jag tror nog minsann att du är sugen." Jag tar mitt glas och för det till munnen. Klunkar i mig samtidigt som jag tittar honom i ögonen.

Hans ögon är fuktiga och ska jag vara helt ärlig så är mina trosor också det. Känner mig förolämpad och smickrad på samma gång. "Tror gör man i kyrkan" konstaterar jag och hoppar ner från barstolen. "Ringer dig i morgon" ropar han efter mig. Jag vänder mig inte om men helvete vad nära det var.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det gäller att ta chansen...

Lust och Fägring sa...

Ja alltså det där hade inte varit en "chans" utan snarare en billig repris.

Anonym sa...

otrohet är hemskt, riktigt hemskt. Men det är inte din grej att vara moraltant. Det är han som sviker sin fästmö. Du vill bara ha kuk! Njut av den!

Lust och Fägring sa...

Hehe. Javisst vill jag ha kuk men av hans hade jag fått nog. Så är det ibland. Man får nog helt enkelt.