20.1.07

Bad

Kom just upp ur badkaret. Skönt att få vila lite. Vattnet värmde skönt. Hemtelefon ringde medans jag torkade av mig. Det ringer nästan aldrig i hemtelefonen. Det var Professorn. Han stammade lite när han hasplade fram att han hade tänkt på mig. Det var gulligt. Jag sa att jag precis kommit upp från ett avkopplande bad och att det droppade vatten på golvet. Han svalde och sa att han ville träffas igen. Jag berättade att jag var upptagen ikväll men att han gärna fick höra av sig igen. Han lät besviken.

Ikväll ska jag ut och träffa H, en gammal vän från gymnasiet. Han var ihop med min dåvarande bästa kompis och planen är definitivt att förföra honom. Vi sprang på varandra på mataffären och bestämde att vi var tvunga att ses igen och prata gamla minnen. Han är lång och blond och lika snygg som han var då.

Inga kommentarer: