20.1.07

Ivriga läppar

Satte mig i baren på ett hak vid tågstationen. Ensam vid ett bord lite längre in ser jag Professorn. Han sitter och läser med ett glas öl. Jag tänkte bara ta ett glas rött innan resan hem men när jag fick syn på honom kom jag på andra tankar. Hans hår var lite rufsigare än vanligt. Tog min väska under armen och slog mig ner vid hans bord. Han kände inte igen mig direkt tror jag, brukar vara mera strikt klädd på jobbet och nu hade jag min "sexig fransyska" outfit, blodröda läppar och basker. Han synade mig uppifrån och ner och frågade om han fick bjuda på ett glas. Det slutade med en flaska var och vi diskuterade allt från postmodernism till vad som var det bästa smörgåspålägget (helt klart kaviar). Snart skulle våra tåg avgå så vi vinglade ut från baren. Några gånger under kvällens gång hade våra knän nuddats under bordet men annars så hade det inte flörtats speciellt mycket. Precis vid ingången till stationen tar han tag i min hand och drar mig intill sig, han kysser mig ivrigt, nästan lite girigt som om han måste roffa åt sig det han kan medans han vågar. I ruset tar det en sekund innan jag förstår vad som händer men jag svarar på kyssen och njuter. Sen rusar vi vidare och det är inte ens förränn jag satt mig i kupén som jag riktigt inser vad som hänt. Fnissade lite för mig själv. Stackarn vet inte vad han gett sig in på.

Inga kommentarer: