26.4.07

Bra folk, inte ligga.

Nu har jag druckit några glas för mycket champagne och delat taxi hem med en transa. Hon hade otroligt vackra ögonfransar. Jag tänkte först åka hem till Flygledaren men tog mitt förnuft till fånga och insåg att jag borde radera hans nummer. I mina försök att radera hans nummer råkade jag radera ungefär hälften av min telefonbok. Det var nog lika bra.

Jag har kommit fram till att jag behöver bra personer att kommunicera med som jag inte samtidigt ligger med. Tror ni det finns hjälp att få för just det problemet? Jag har en tendens att inte respektera de jag sätter på och att skrämma skiten ur de som jag gillar på riktigt. Katastrof. Dramatik.

11 kommentarer:

Female sa...

Jag är ganska bra folk. Vi kan kommunicera, och vi kommer inte ligga med varann. Bra odds! :-)

Anonym sa...

Hejsan, pratar gärna med dig i tele. Hör av dig.
rufus_45@hotmail.com

Anonym sa...

Antagligen en tråkig stockkonservativ småborgelig kommentar, men hur vore det att sluta ligga runt och satsa på en seriös relation med någon du respekterar?

Man måste våga satsa för att vinna.
Vad har drivit dig till detta liv? Har du så dåliga relationer i bagaget så att du tagit flykten till detta liv eller har du fullt medveten gjort ett eget val baserat på vad du verkligen vill med ditt liv?
Är man inte sannn mot sig själv så blir man inte lycklig i längden. Eller så talar jag bara om mitt eget usla liv :-)

Lust och Fägring sa...

Bra odds låter bra!

Ja kommentaren var lite tråkig, det kan jag hålla med om. Men vaffan, man måste ha lite tråkigt ibland säger mamma.

Kom ihåg att tråkig är inte detsamma som värdelös för kommentaren är värdefull på "sitt sätt".

"Grejen" är den att det är väldans få som jag respekterar. Så är det bara. Jag har inte haft några dåliga relationer och jag känner inte att det är något större fel med "detta liv".

Jag vill inte vara lycklig i längden. Jag vill vara lycklig nu.

Kaptenen sa...

hahaha. Folk tror det här är en kontaktannons...

Lust och Fägring sa...

Mmm... man tror det man vill. Det blev kanske lite fel men jag hade inte hjärta att radera det Fyllejag skrev.

Hon är lite förvirrande lilla Fyllejag.

Anonym sa...

Men ibland så står "lycklig i längden" i konflikt med "lycklig nu".

Eftersom jag inte vet hur du egentligen har det så talar jag nog mest om mitt eget liv, som man oftast gör även om det kamoufleras väl.
Jag tror man då och då måste känna efter "vem man är" och hitta sitt "sanna jag" och stämma av det med det liv man har eller strävar mot. Är man då helt fel ute och inte ens jobbar åt rätt håll så leder bara varje dag till en sämre livskvalite och disharmoni.

Ofta kan för mycket jakt på en spontan omedelbar "lycka" leda till att man helt går miste om ens sanna långsiktiga lycka. Exempel är inte svåra att hitta på folk som brännt sitt liv på detta sätt.

Samtidigt får man ju inte glömma bort att leva och ha kul i jakten på den optimala livskvaliten. Men jag tror att man måste ha kursen noga utstakad och se att man hela tiden går åt rätt håll.
Själv lyckas jag inte speciellt bra, men jag försöker :-)

-- En livsnjutare som gått vilse

Lust och Fägring sa...

Kalla mig postmodern men jag tror inte det finns ett stabilt "sant jag" att sträva efter. Jag tror inte ens att det finns en sanning. Jag tror att försök att uppnå ett idealjag är det som skapar disharmoni. Jag tror att optimal livskvalité skulle vara jävligt tråkigt och att staka ut saker är egentligen ganska meningslöst.

Vidare så tror jag att lyckohetsen som intagit samhället är av ondo. Lycklig är för mig inte något som man kan bli utan ett flytande tillstånd som är ett fint inslag bland livets alla andra tillstånd. Däremot skulle det inte vara speciellt produktivt att vara lycklig hela tiden. Det obekväma är det man lär sig mest av tycker jag.

Jag vill också vara vilsen!

Anonym sa...

Lust och fägring

Du och jag har en del gemensamma beröringspunkter. Och då menar jag inte att vi är buksvägerskor (eller varför vore det otänkbart? Liggalandet är mindre man kan tro.)

Jag känner igenom mig i mycket av du skriver, och då menar jag känsloyttringar (eller avsaknaden av desamma), frågor runt relationskonstruktioner och närhetsbehov kontra sexuell lust.

Jag finns nextdoors.

Anonym sa...

Och jag har en folköl i näven som manar till dyslexi.

"Jag känner igenom mig" betyder: Jag känner igen mig :D

Lust och Fägring sa...

Skönt att veta att man har goda grannar ifall sockret eller folkölen tar slut :)