23.4.07

Kalla mig Myrna

Efter jag repat mig från fredagskvällen och lördagsmorgonen träffade jag Retep och vi hade en high-school movie dejt. Mys i biomörker behövde jag. Han är en man jag skulle kunna kära ner mig i och baka chokladtårta till, problemet är att han påminner om någon jag känner. Han hade köpt en bok till mig. Jag hade redan läst den men hade inte hjärta att säga det. Han hade skrivit några rader i den som fick mig att tänka till.

Doktoranden och jag bråkade idag. Eller det var mest han som var arg på mig av någon anledning. Han skrek några otydbara meningar och stormade ut ur labbet. Jag tror jag tar och ringer honom nu och tar reda på vad det är som tynger honom. Tragikomiskt nog så är jag en sådan där person som inte klarar av att någon är arg på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minkoff?

Lust och Fägring sa...

When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him.