19.5.07

Pilsksjukan

Huden är så känslig att även den svagaste lilla vindpust får mig att rysa till. Överallt ser jag falliska former och mejslade käkben. Blev distraherad igår när Handledaren skulle vidareutveckla en formel.

Jag tittade inte på pappret där han pedagogiskt radade upp matematiska satser, istället följde jag hans läppar. Tappade helt bort mig i hur de rytmiskt pressades mot varandra när han pratade. Underläppen var lite sprucken efter en sparringmatch. Tydligen så är han hobbyboxare."Är du med?" frågade han och drog på smilbanden. Jag nickade och försökte desperat återfå koncentrationen. Någon minut senare satt jag med blicken riktad mot hans skrev.


Han hostade till och jag insåg att jag nog var tvungen att avlägsna mig. Jag ursäktade mig raskt och sa att jag behövde pudra näsan. Väl inne på toaletten tittade jag mig i speglen och möttes av en våt blick och rosiga kinder. Jag stänkte lite kallvatten i ansiktet och försökte tänka på övergivna hundvalpar och schlager men det gick inte att slå bort tankarna om hur det skulle kännas om hans distinkta näsa kittlade insidan av mina lår.

"Mår du bra?" frågar han oroligt när jag kommer tillbaka."Jag har nog bara lite feber" ljuger jag och plockar ihop mina böcker.

Kvällen ägnades åt självbehandling men jag är fortfarande inte symptomfri. Får nog söka akut experthjälp om jag vill överleva helgen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar nyfiket vem som fick ta hand om dig..

Anonym sa...

Har länge läst de mikrodelar av livet som du lämnar här och förundrats över vad du väljer att dela med dig.

Det är en del smaskig läsning men det anas också att det finns annat som jag gärna skulle vilja ha dina synpunkter på...

Anonym sa...

Varför förför du inte din handledare? Rädd att bli avvisad?

Anonym sa...

Ha ha... räcker det inte med Professorn och Doktoranden? Det behöver väl inte handla om rädsla över att bli avvisad, det är lite ju ganska "mättat" på just det området!

Anonym sa...

Oj! Det skulle stå "det är ganska "mättat" på just det området!"... kom lite av mig...

Men mättat är också relativt men det är kanske inte bra att ha för många på samma ställe om man säger så ;))

Lust och Fägring sa...

Omhändertagen blev jag- av vem- berättar jag nog vid ett senare tillfälle. Måste få ta igen mig lite...

Skönt att du inser att det är mikrodelar. Jag har synpunkter på allt kan jag lova men jag tror att du kommer fortsätta förundras.

Jag förför inte Handledaren för att han är min handledare. Inte alltför bra att knulla med sin handledare. Och ja, han skulle säkert avvisa mig. Han är smart.

Jag är inte mätt på det jag egentligen hungrar efter men det är trevligt med snacks. För många på samma ställe är inte bra nej, men kan bli ganska spännande.

Unknown sa...

Schlager och hundvalpar var nytt. Infekterade sår, och obduktioner brukar funka för mig. Fotboll funkar absolut inte.

Anonym sa...

Du har väl inte dött av pilsksjukan? ;)