1.5.07

Regression

Fick en glasskärva i foten. Blodfläcken på mattan ser ut som en flinande äckelgubbe. En stilig läkarkandidat plåstrade om mig och försäkrade mig om att det inte behövde sys. Jag vet i och för sig inte hur mycket jag ska lita på hans omdöme då han senare på kvällen försökte övertyga mig om att jag behövde behandlas med mun-mot-mun metoden om foten skulle läka. "Kyss mig eller amputera" är inte ett hot man trodde man skulle behöva höra.

Annars var kvällen inte så farlig som jag befarat. Det söps i massor, det hånglades på toaletter och någons ilskna pojkvän slog handen genom en ruta men överlag var det relativt gemytligt.

Tiden i solen fick fräknarna att träda fram igen och nu ser jag sådär uppfriskande oskyldig ut. Runt midnatt får jag ett sms från Professorn där han citerar väl valda delar av "To His Coy Mistress".

Skönt med en vecka som börjar på en onsdag. Alla veckor borde börja på en onsdag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe... "gemytligt"...
jag är också ett fan av marvell. hoppas att foten läker fint.

Anonym sa...

förresten.. vad skulle rorschah säga om din flinande äckelgubbe?

Lust och Fägring sa...

Marvell fick ihop orden ibland han. Foten läker bra, jag har bra läkekött. Rorschach skulle nog säga att jag har problem.