26.3.07

1-1

Födelsedagsbarnet gillade min present, eller det var vad han sa i alla fall. Vem vet om det är sant, folk ljuger ju så mycket nu för tiden. Festen var en rätt trevlig tillställning. Alla hade sina inövade roller och de spelades mycket spel för galleriet. Jag var på ett konstigt humör. Kände mig lite bråkig. Hade en hetsig diskussion med Festprissen och hans vapendragare Akademikern. Till slut vart jag för full för att kunna formulera mina tankar så jag spillde helt sonika vin på dem. Inte speciellt moget gjort.

Hela kvällen kände jag Hs och Exets blickar på mig. Jag låtsades att det pågick en het jakt med mig som villebråd. Jag var nog inte speciellt villebrådslik dock, villebråd flörtar inte hejvilt med rovdjuren som de har efter sig vad jag vet. Då fylletankar om att försöka locka med dem båda hem började skölja över belöningscentrat gav jag illa kvickt mig själv en liten knäpp i pannan. Det hade varit ett omöjligt uppdrag på så många sätt men jag erkänner att tanken var naggande god. En varmblodig kvinna måste få fantisera.

Jag kollade ovanligt mycket på telefonen under hela kvällen. Hoppas att Någon inte satt griller i huvudet på mig. Jag har knäppt bort så många tankar om honom genom åren att jag tror att jag har utvecklat en förhårdnad på hjärnan. Men jag måste ha kommit över honom för när jag väl kom hem till min mjuka bädd längtade jag bara efter sömn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantisera bör man annars dör man!

Muffy sa...

Se till att "någon" inte blir väldigt intressant för dig helt plötsligt bara för att du längtar efter att bli uppväckt som du själv skriver. Njut av singellivet istället och sköt om dig!

Lust och Fägring sa...

Mmm men ibland tar fantasin över lite väl mycket kanske.

Jag är svag för Någon men jag ska inte låta det hindra mig från att njuta medans jag skriker efter en väckning, en omskakning eller en hink med kall vatten.