28.3.07

Då och då (intalar jag mig)

Ibland när det är mycket att tänka på slutar jag sova om nätterna. När sömnen inte vill infinna sig sitter jag ibland i min stora säng och tittar igenom familjealbum, ibland gosar jag ner mig i soffan och kollar på gamla filmer med sångnummer, ibland läser jag tjocka bibliografier pärm till pärm, ibland spelar jag Counter-Strike och skjuter amerikanska snorungar och ibland får jag för mig att rensa avloppet. Det händer även ibland att jag smider självdestruktiva planer om nätterna, planer som innefattar personer som lockar mig men som inte är bra för mig.

Ibland är min uppfattning om vad som är bra för mig nog dock lite skev. Skulle du fråga mig om vad den finaste komplimangen jag fått var skulle jag ibland säga att det var när en kille jag träffade på krogen frågade om jag var sociopat. I ett töntigt försök till att vara tuff svarade jag ja. Han frågade efter mitt nummer och ringer fortfarande ibland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan bli rätt ensamt om natten eller hur?

Anonym sa...

man kan intala sig så mycket! det är väl tur kanske.

Lust och Fägring sa...

Lite ensamt kanske... men det är bara nyttigt.

Ja verkligen tur!