19.3.07

Bit ihop

Trippade ut i natten med håret i en knut och läpparna målade blodröda. Dalkullan och jag skulle egentligen äta en sofistikerad middag men satte istället i oss en flaska var. Lokalen fylldes snabbt och några trevliga herrar i lämplig ålder frågade om de fick slå sig ner vid vårat bord. Tiden sluddrade förbi. Medans Dalkullan hånglade ogenerat med en av de trevliga herrarna kom jag på mig själv med att titta efter Martinimannen. Irriterad på att han uteblivit denna kväll gick jag för att fylla på fyllan.

Sugen på att bita någon lite lätt i underläppen letade blicken desperat längs med baren. "Vem är det du letar efter då?" hör jag en bekant mansröst säga. Den heta andedräkten mot min blottade axel gjorde mig rosig om kinderna. "Någon att bita i underläppen" svarade jag och snurrade runt, rakt in i famnen på Radiorösten. Han ger mig en hård kram och säger att han är riktigt glad att se mig. Berusad till tusen tar jag hans hand och leder honom mot utgången. Taxifärden hem är en suddig blandning av tungtrassel och löften om vad komma skall. Hans kåta stön ringer fortfarande i mina öron.

Jag borde verkligen ha en pojkvän vid det här laget. Snart tar jag bara mig en.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Missade dig igen...

Lust och Fägring sa...

Eller så undvek jag dig...

Anonym sa...

Hahaha
Störtskönt!

Mm, själv har jag alltid haft en dröm om att få nafsa i denhär underläppen..

http://starophileimages.free.fr/wallpapers/alicia_keys_002.jpg

Mmmm..

Anonym sa...

...du har snott min replik=) Skaffa pojkvän?, jävlig rolig läsning vi skulle få här då!

Anonym sa...

Och jag vill ha flickvän. Vi kan leta åt varandra. Vilken sort vill du ha?

Anonym sa...

Av ren nyfikenhet; hade du och radiorösten träffats förut eller dök han bara upp?

Anonym sa...

I'm ok. A piece of cake.

Lust och Fägring sa...

Haha... jag uppfann den repliken!

Jag vet inte vilken sort. Det är det jag måste reda ut.

Radiorösten och jag har känt varandra ett tag. Skickade ett blommogram för inte alltför länge sen. Sucker for flowers.

Phew.. Tänkte som sagt på dig!