29.3.07

Sömngång

Har inte sovit mer än fyra timmar på tre dagar och pallade inte att ta mig till labbet idag. Tofflade istället runt i morgonrocken hela förmiddagen och vattnade mina orkidéer. Doktoranden ringde efter lunch och undrade vart jag tagit vägen. Han erbjöd sig att komma över och försöka behandla min sömnlöshet. Han dök upp strax efter lunch och vi fikade i solen på balkongen. När jag satt och hade en något speedad och alltför utförlig utläggning om varför man bara ska äta saker som är oranga sa han plötsligt "Helvete vad du är vacker, jag fattar inte vad fan du pratar om, men du strålar". "Dras du till mig i mitt nuvarande tillstånd är du en pervers zombie-o-fil" svarade jag och gjorde ett misslyckat försök till att dra fingrarna genom mitt trassliga hår.

När man är riktigt trött så är det som att luften vibrerar. Allt är liksom dovt och man glömmer att vara lika garderad som man annars skulle vara. Man glömmer även att det kanske inte är så lämpligt att sätta sig grensle över en kollega och grovhångla på balkongen mitt på ljusa dagen. Det var surrealistiskt skönt. "Nu ska jag bota din sömnlöshet" sa han mellan kyssarna och bar in mig i sovrummet. Han tog av mig morgonrocken och jag la mig på mage i sängen. Han masserade långsamt rygg och axlar.

Han var duktig, de rytmiska rörelserna började faktiskt göra mig dåsig. Jag blundade medans han rullade knogarna över svanken. "Du har ovanligt starka händer för att vara en mesig doktorand" hasplade jag slött fram. Som straff för den halvdryga kommentaren daskade han till mig över baken. Han särade lite på mina ben och kittlade insidan av mina lår. Hans fingrar lekte lätt över mitt kön. Det är en underbar känsla att vara avslappnad och upphetsad samtidigt. Vi knullade mjukt och ömt.

Efter ett par timmar ramlade vi ihop i en gemensam orgasm. Tre minuter senare somnade han.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, undrar om det är något insomnia-virus som drabbat mänskligheten denna vecka, eller beror det bara på den hastigt påkomna våren som ruckar på allt? Läste nyss att "Radikal mamma" också hade svårt med sömnen och vi -- min älskling o jag -- har haft vaknätter i dagarna tre pga nya och jobbiga känslor.

Lite spännande med sömnbrist är att man nästan känner sig lätt berusad och uppför sig något icke-konventionellt hela dagen efter en medioker sömnnatt.

Skönt att du fick en behaglig behandling efter alla sömnlösa nätter. Det förtjänade du säkert.

Lust och Fägring sa...

Absolut att det kan bero på den hastiga solöverdosen. Det är verkligen berusande att vara utan sömn. Idag glömde jag nycklarna i låset.

Anonym sa...

Ha ha ha... han fick i alla fall sova.

Lois Lane sa...

Mmmm, ett uppslag till en novell ...

Lust och Fägring sa...

Ja HAN sov HAN!

Damn vad spännande med en novell! Förslag på ett recept:

Sandbar Sleeper

* 5 cl Absolut Vodka
* 5 cl Bailey's irish cream
* 5 cl Kahlua
* 5 cl Frangelico
* 10 cl Milk (2%)
* Ice

Mixing instructions:

Fill shaker with ice, add ingredients, chill, strain, sleep