12.3.07

Heta linjen

Idag var verkligen telefonsamtalens dag. Först ringde Handledaren och väckte mig. Han vart nog lite konfunderad av att jag lät så dåsig och sa lite frågande "Så du ligger fortfarande i sängen?". Jag drog blixtsnabbt täcket över mina bara bröst, som om han kunde se mig genom luren (pucko). Han berättade att jag skulle få hjälpa Doktoranden med ett nytt spännande experiment. Det kommer bli en riktig utmaning. Sen ringde Dalkullan och var orolig för mig. Tydligen hade Räddaren berättat för henne om min lilla fadäs med Flåsgubben och tårarna. Jag skyllde på hormoner och dålig sprit. Jag tror att hon köpte det.

Efter det ringde Doktoranden för att berätta om experimentet. Han var så glad över att vi ska spendera så mycket tid tillsammans i labbet. Efter det ringde Professorn och var mindre glad över att jag skulle vara så upptagen på dagarna. Det kommer inte bli så mycket tid över för långlunch. Han var dock mer glad över att jag skulle vara med i projektet eftersom det eventuellt innebär att vi ska åka på en veckolång konferensresa till tropiska breddgrader. Sen ringde Exet och berättade att han köpt en båt. Det är en otroligt fin båt. Han är så jävla ful som lockar med vattenfordon. När vi precis lagt på ringde Doktoranden igen bara för att han, och jag citerar, "...är lycklig över att vi äntligen ska jobba ihop". Det var lite rart sagt.

Döm om min förvåning om inte Fransmannen också ringer senare på eftermiddagen. Jag hade inte hört så mycket av honom sen jag inte kunnat åka till honom precis när han ville. Han hade äntligen lugnat ner sig och överröste mig med kärleksord, franska sådana. Sist men inte minst ringer en förvirrad H och undrar varför jag inte svarat på hans sms. Jag skickade några riktigt heta till honom medans vi pratade som kompensation.

Det är fortfarande ett samtal som saknas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vems?

Lust och Fägring sa...

Jag vet inte vem han är men han ringer nog snart!

Lust och Fägring sa...

Alltså jag måste bara klargöra.. Det är inte någon prins på en vit springare som jag väntar på eller så... som vissa fått för sig. Jag är inte en romantiker som vill ha en saga. Jag gillar inte sagor.

Lust och Fägring sa...

eller lyckliga slut...