2.11.08

Bluff

Jag har inte skrivit om Professorn på ett tag. Det beror mycket på att jag inte träffat honom på ett tag. Det beror i sin tur på att han gått tillbaka till sin fru.

Han kom ju och visade mig sina skiljsmässopapper, men när jag inte reagerade med att ge upp min karriär och flytta ut på landet med honom blev han nog lite besviken. Vilket jag inte kan for the life of me förstå. Om han trodde att mitt livsmål skulle någonsin vara att vara barfota och gravid, undanstuvad i hans stuga, kan han inte ha lyssnat på ett ord jag sagt under hela vår tid tillsammans.

Sen kom jag på att jag lätt skulle ge upp allt för att bo i en husvagn med Bus och ha en massa guldlockiga bebisar. Men jag skulle aldrig komma på tanken att säga det till honom. Bus skulle nog tycka att det var osexigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker han det är han en idiot. En stor jävla idiot.

Anonym sa...

Bus är burdus, helt enkelt. Eller kanske bara din bild av honom. Men jag tror han älskar dig, på sitt sätt. Jag känner det på mig.

Anonym sa...

Ahhhh the irony of it all...

Lust och Fägring sa...

Dina diagnoser är alltid träffande.

Kan jag inte få bli älskad på mitt sätt för en gångs skull?

Tell me about it!