1.11.08

The fuck of the Irish

Igår gick jag och Förr på pub. Vi hittade ett litet ställe med gemytlig atmosfär. Jag trivdes fint nedsjunken i den slitna lädersoffan. Servitören var en autentisk irländare som var charmig som attan. Han hämtade snakebite efter snakebite och vi fnittrade som skolflickor. Sen kom två halvslitna män och satt sig vid bordet brevid oss. De beställde varsin pint och drog fram varsin fiol. Deras spelande höjde stämningen ytterligare. Jag tittade mig omkring och tänkte att det här hade nog Bus tyckt om. Att ha honom sittandes tätt intill med armen om mig hade gjort mig så jävla lycklig.

Men nu var han inte där intill. Och det gjorde ont. Och det gjorde mig arg.

Men istället för att bli ledsen frågade jag om inte servitören hade lust att ge mig en tur. Och som tur var hade han det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fanns det guld i slutet av regnbågen?

Lust och Fägring sa...

Det fanns en sex pot.