15.2.09

Hjärtat mitt

Fröken hade just fått sitt hjärta krossat. Igen. Jag hade egentligen en dejt inplanerad med Fotografen men jag ställde givetvis upp för henne istället och ställde in.

Stackars Fröken. Hon var så ledsen. Jag lyssnade och nickade och ojade. Och när det inte funkade gav jag henne ett av halsbanden jag fått av Fransmannen. Sen gav vi oss ut i natten med glitter runt halsen och Taittinger i magen. Jag visste att kvällen skulle bli slitsam, Fröken hittar alltid de mest jobbiga karlarna att fördriva tiden med när hon fått sitt hjärta krossat. Medans jag var på damernas lyckades hon hitta två riktiga slemproppar. Raggningsreplikerna haglade så pass att jag fick ta skydd under miniparaplyet som jag fått i den "fruktiga" drinken de beställt in till mig.

Jag såg tydligt att Fröken siktat in sig på den mörka av de två. Hon fnittrade och flörtade som aldrig förr och jag led och kved som aldrig förr. Det var däremot skönt att se att hon fått annat att tänka på än sitt otrogna ex. Uppmärksamheten fick snabbt hennes ögon att gnistra ikapp halsbandet. Tyvärr varade lyckan bara liten stund.

Hon fick ett meddelande från exet där han hade skrivit någon lam ursäkt. Hon drog in mig på toaletten för lite rådgivning. Hon ville prompt åka hem till exet för att "läxa upp honom ordentligt" - läs avskedsknulla sönder honom - och vem var jag för att förhindra något sådant? Jag satte henne i en taxi och sa åt henne att ge honom en ordentlig omgång. Hon log sött och kramade mig hårt. Sen stod jag där alldeles själv på gatan på självaste Alla Hjärtans, sliskigt drinkfull med en maska på strumpbyxan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar din blogg!!!!! Så stillfull även när du har en maska i strumpbyxan!

Anonym sa...

Stilfull skulle det givetvis stå. *rodnar*

BJ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lust och Fägring sa...

Ja stillfull var då inte maskan men tack!

Och tack du med BJ. Det var sannerligen rart. I am an unique AND special snowflake ;)