20.2.09

Moderniteter

Igår ringde Journalisten. Det är en man som jag glädjande nog haft bekantskap med i snart sex år. Det började med ett krogragg, lite hångel och en avrunkning liggandes i min dåvarande soffa. Vi bytte nummer och sen dess har vi inte setts men vi envisas ändå med att prata i telefon någon gång i kvartalet. Han har en otroligt sexig röst och en verbal förmåga, över vilken jag är eld och låga.

Och efter varje samtal med honom känner jag mig stärkt. Igår sa han något jag kan tycka är mycket märkligt, han sa att han var stolt över mig. Inte för att jag inte tror att man ska vara stolt över mig, jag är stolt över mig, men det märkliga var att han som jag knappt har kontakt med säger något så stort med sådan övertygelse. Sen var det också märkligt hur jävla lycklig jag vart av att höra honom säga det. Vi kommer aldrig bli mer än en telefonkontakt men honom kommer jag aldrig att släppa.

Inga kommentarer: