18.2.09

Insikt

Jag har tänkt lite. En sak jag länge inte förstod var hur Bus kunde avsluta med att säga så elaka saker? Så lågt som han sjönk måste han verkligen hata mig. Det kändes förvånansvärt omoget och var så nedrigt att det har smutsat ner precis allt som har med honom att göra. Sen kom jag på vad det måste ha varit. Han kände sig hotad och är man feg, så är man. Och som Shaw så klokt uttryckte det, "Hatred is the coward's revenge for being intimidated."

Jag hatar i alla fall inte honom. Däremot önskar jag innerligt att jag inte slösat så mycket tid på en sådan feg skitstövel.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom svagaste och mest skadade djuren är alltid de mest aggressiva. Bus var inte värdig!

Lust och Fägring sa...

Nej han var inte det.

Anonym sa...

Du står så mycket över honom och han tyckte väl det han med. Osäkerhet kan driva en till att göra mycket elaka saker. I alla fall om man är en jävla mes.

Lust och Fägring sa...

Jag står inte en i närheten av honom längre. Han luktade för mycket besvikelse.