17.2.09

Humbling humiliation

Fast när jag hinner tänka efter tycker jag minsann att hans leende ser en smula konstigt ut. Varför ser han äcklad ut och varför stirrar han så på min hand?

Jag följer hans blick till min utsträckta hand och ser att stora bitar grus och glas letat sig in under huden. Jag tittar på min andra hand och det är samma sak där. Det droppar blod ner på marken. Jag känner hur jag blir svag i knäna men vägrar att svimma. Vägrar!

"Hörru Bambi, det där måste vi nog tvätta rent", konstaterar Bjässen och leder in mig på en närliggande 7-Eleven. Han frågar flickan i kassan om det går bra om vi lånar personaltoaletten eftersom "Damen" gjort illa sig. Det går så bra så, hon hämtar till och med en förbandslåda.

Ser mig själv i spegeln. Här står jag en lördagsnatt på en Gladeluktande toalett med en gigantiskt stor, främmande man, som varsamt tvättar mina händer. Han lyckas få bort all smuts och grus och glas och baddar sen med antiseptisk lösning över handfatet. Det sticker och svider. Det känns som att handflatorna brinner. Våra ögon möts i spegeln och hur jag än försöker kan jag inte hålla tårarna borta längre. Hulkar och snorar och har mig.

Skäms så oerhört mycket att jag fortfarande rodnar så fort jag tänker på det.

2 kommentarer:

BJ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lust och Fägring sa...

De kommer nog ska du se. Eller så skapar du några.