11.7.08

Samma gamla visa

Regnig grillfest hos Exet. Det var rosé och stora spett. Många välbekanta ansikten som man inte sett på år och dar. De flesta uppenbart olyckliga par. Så fort glasen blivit tömda börjar de gnabbas och pikas och gnällas.

Luften är full av nervösa skratt. Alla verkar törsta efter sex. På sjuttiotalet hade man tänt på och haft en orgie. Eller det är i alla fall vad jag tror. Jag vet inte så mycket om sjuttiotalet men jag har hört att det var mycket sådant.

Jag håller mig lite i bakgrunden. Sitter på altanen och lyssnar på hur regnet slår ner i plasttaket. Tänker på Bus. Exet kommer ut och lägger en pläd om mina axlar. "Gud vad alla är tråkiga" säger han och slår sig ner brevid mig med en duns. "Tell me about it" svarar jag och suckar. "Det där kunde ha varit vi" fortsätter jag och tar två stora klunkar. Han lägger armen om mig och skrattar. Vi sitter där tysta ett tag. Han masserar mina axlar. Säger att jag känns spänd, att han kan få mig att slappna av. Han kan inte se det men jag hymlar med ögonen.

Inga kommentarer: