22.7.08

Svenska hjärtan

Var på ännu en födelsedagsfest i helgen. Radhus, vita staket och skrikande barn överallt. Överallt verkligen. Falska leenden och trötta ögon. Skitduktiga pappor som tar en sväng med barnvagnen när lillen gnäller. Man blir såååååå imponerad.

Mammorna tjuvröker och de gravida dricker ett glas vin. Ett stort jävla glas. Fine by me.

Jag försöker roa mig med att flirta men ungarna klänger så förbannat. De dras till mig eftersom jag inte ger dem uppmärksamhet. De vill sitta i knät och frågar en miljard frågor. Har du barn? Har du hund? Har du katt? Har du pojkvän?

"Det undrar jag med" säger den nyskilda som sitter mittemot och fånler. "Nej jag har ingen katt" svarar jag och lyfter upp en av de små liven som drar mig i kjolen. Lilltjejen skrattar förtjust och slänger de små armarna runt min hals. Jag ställer mig upp och vilar barnet mot höften.

"Nu ska vi uppsöka en bag in box, kan du säga bag in box?"

2 kommentarer:

Anonym sa...

BAG IN BOX. Sött.

Lust och Fägring sa...

Ja lite väl sött va.