9.2.07

Efter jobb

Handledaren var på ovanligt dåligt humör idag. Han var barsk och rynkade gulligt på ögonbrynen åt alla mina överambitiösa förslag på innonativa metodologiska grepp. Hans underbara brytning tar udden av hans negativitet och den gör det nästan härligt att bara sitta och ta emot hans konstruktiva kritik.

Träffade min väninna Dalkullan på eftermiddagen och vi shoppade glatt. Tog med alla våra påsar in på en avsides pub och drack oss lite berusade på alla möjliga ölsorter. Hon var så nyfiken på om jag hade en man i mitt liv. Svarade undvikande att jag inte hade tid för en man just nu. Är inte så mycket för att diskutera sådana saker med folk jag måste titta i ögonen. Inte för att jag skäms utan för att jag är rädd att blicken avslöjar hur jag känner.

Pallrade mig klokt nog hem utan att skicka iväg ett enda fyllesms. Hade varit riktigt pinsamt att skicka ett innan 21. Berusningen sitter fortfarande i och jag känner mig vårdslös. Stängde av mobilen men satte precis på den igen.

Inga kommentarer: