13.2.07

Värme

Det var lite kallt i lägenheten igår kväll så jag tände en liten brasa i den öppna spisen. Har inte riktigt lärt mig vad som är den optimala mängden ved. Det blev snabbt alldeles för varmt i sovrummet. Klädde av mig allting förutom raggsockorna. Jag satte på en platta med Django som jag fått av Fransmannen och la mig på mage på fällen vid den härjiga elden. Det vackra skenet som fyllde rummet uppmande mig att än en gång ge mig på Fantasin. Vi språkades och tiden ven förbi. Min nya teori är att Fantasin använder sig av någon form av "Jedi mind tricks" för det jag skickar ut i etern kommer alldeles för lätt och är alldeles för mycket.

Väcktes imorse av hemtelefonen. Det var Doktoranden som undrade om han fick komma förbi med lite lunch. Medans vi pratade ringde det på andra linjen och det var Professorn. Där sitter de några få kontor ifrån varandra och ringer mig samtidigt. Det är sånt som bara händer i fåniga romantiska komedier eller i mörka tragedier. Medans Doktoranden väntade berättade Professorn ingående om det han ville göra med mig. Jag försökte tala om för honom att jag var upptagen med ett annat samtal men han bara fortsatte med sin flåsiga beskrivning om hur han skulle knulla mina bröst. Till slut kopplade jag bara bort honom. Doktoranden var kvar i luren och jag tackade vänligt men bestämt nej till hans luncherbjudande. Jag har en artikel att skriva och jag vet hur den lunchen hade slutat. Som tur är har jag inte så mycket labbarbete denna vecka utan mest lektioner. De där herrarna kan jag skjuta på ett tag till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med en öppen spis. Det knastrar så trevligt. Du får snåla mer med veden, inte för att jag inte uppskattade bilden som uppmålades, det gjorde jag sannerligen.

Anonym sa...

skickar en allahjärtans hälsning till dig! du värmer mig.

Lust och Fägring sa...

Dela med sig.. eller snåla.. en vanlig fråga.

Tackar, tackar för hjärtehälsningen.