9.2.07

Natta

Knappar fram och tillbaka i telefonen. Tolv missade samtal från diverse förbindelser och två från mamma. Åtta sms och tre meddelanden. Den har ringt och surrat i ett hela kvällen medans jag suttit och häckat. Nu när den är tyst vill jag så gärna att den ska ringa.

Det finns inte många som är bra på att prata i telefon. Det är befriande att slippa sitta ansikte mot ansikte med någon och undra om man har något i tänderna. Det kräver samtidigt mer av samtalet eftersom det är så pass avskalat. Rösten är självklart en viktig del i det hela. Det är härligt med en len röst som smeker in i örat. Kunde ligga i timmar och prata med Radiorösten. Vi började med att prata om allt möjligt men till slut tog snuskandet över. Lite synd egentligen. Visst är det roligt att höra om hur han vill tillfredställa mig på påhittiga sätt men man saknar den där humoristiska retsamheten.

En gång ringde jag fel och killen som svarade var så himla trevlig att jag "ringde fel" en gång till (jag hade druckit en del vin den kvällen ska tilläggas). Efter lite "oj tänk att du ringde fel igen.." och "ja oj vad konstigt..." bestämde vi oss för att träffas. Han var bilmekaniker och var giftigt charmig. Vi hade så många sköna stunder i hans veteranbil.

Nej nu håller jag på att bli nostalgisk igen så det är bäst att jag kryper ner i sängen. Imorgon ska jag träffa Handledaren och det är alltid en pärs.

Inga kommentarer: