7.2.07

Rastlös

Smet ut bakvägen från labbet idag. Har stängt av mobilen och svarar inte i hemtelefonen. Är dum nog att stoppa huvudet i sanden. Det gör inte ens strutsar och deras hjärnor är mindre än deras ögon. Det kliar i hela kroppen och jag sitter och skruvar på mig. Det har ingenting att göra med Doktoranden eller Professorn. Den eventuella konflikt som skulle kunna uppstå i och med att de båda njutit av mig kan jag hantera. Nu verkar det som att jag har ett annat problem. Försöker förstå vad det kan vara men det verkar inte gå att formulera i ord, inte ens organisera i mina tankar. Det är bara en fantasi, en simulation. Luddiga kanter och flytande önskningar. Det rinner mig ur händerna och jag vet inte vad jag ska göra.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var lugn det går över. Fantisera bör man annars dör man. Du är bara ivrig.

Lust och Fägring sa...

Ivrig är bara förnamnet. Det är mer än iver. Jag brinner upp. Eller så är det bara nattens dunkel som dämpar min misstro och förstärker en dold längtan.

Eller så snackar jag bara skit för att det är mitt i natten och jag är ensam.

Anonym sa...

Haha. Jag tror att det är lite av båda. Skönt att fånga dig såhär om natten i din ensamhet. Ibland har man tur.

Lust och Fägring sa...

Luck be a lady tonight.

Vad snabbt du svarar.

Tror att doktorn också är ivrig.

Anonym sa...

Lite ivrig är jag. Du är kittlande.