4.8.08

Cadeau

Vaknar tidigt av ett ding dong på dörren. På med morgonrocken och ut till hallen. Gnuggar ögonen. Smyger fram till dörren och tittar försiktigt igenom kikhålet. Genom det lilla lilla hålet ser jag en liten liten UPS-kille med ett stort stort paket. Visst jag ogillar oväntat besök men oväntade paket kan ju faktiskt vara trevliga. Jag börjar ivrigt låsa upp mina tusen lås.

Klick, klick, klick, kaching, klick.

En underskift senare så överräcks en fyrkantig låda. Jag tar med den in till sovrummet och ställer den på sängen.

Vart är saxen? Där är saxen.

Jag dyker ner i frigolitpopcornen och hittar en till låda. En svart låda med en svart rosett runt. Bort med rosetten, upp med lådan. Omsorgsfullt inlindat i silkespapper är en urljusig långklänning. På kortet står det att den ska bäras på bröllopet.

Affectueusement, Fransmannen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är för bortskämd snäckan!
Mycket trevlig läsning på sistone, keep up the good work!

Lust och Fägring sa...

Snäckor kan inte bli för bortskämda! Så det så!