28.8.08

Upp i sadeln igen

Jag klarade mig faktiskt igenom natten och det har allt som allt varit en bra dag. Helt klart godkänd. Ryktet om min döda katt hade dock spridit sig som en löpeld genom labbet. Någon frågade vad den avlidne hette och jag drabbades av hjärnsläpp. Snöboll fick den stackars påhittade katten heta. Det var typ den enda frågan jag inte var beredd på. Sånt frågar man väl inte? Aja, jag ska aldrig skylla på ett avlidet husdjur igen, det är alldeles för jobbigt. Nästa gång säger jag att jag gjort en biopsi eller något, det lär ingen fråga mer ingående om.

Handledaren kallade in mig på hans kontor. Jag hade nästan glömt hur fin han är, hur gott han doftar, hur sexigt det är när han spänner käken när han funderar. Att vara i hans närvaro fick det att pirra skönt i revbenen igen. Det piggade upp.

Skägget ska få en chans också. Vi ska äta middag i morgon. Han ska laga. En ridtur med honom kanske gör susen.

Inga kommentarer: