13.8.08

Jag vill inte ha en pinne i ögat

Jag erkänner, jag gillar att peta i folk. Jag gillar att röra om och se vad man kan hitta. Jag är allt som oftast varsam med pinnen och bara rafsar lite försiktigt men visst händer det att jag får en knäpp och hugger lite för att se vad som gömmer sig under det översta lagret. Jag är nyfiken av mig.

Det är en sällsynt sort som petar tillbaka. Dels är det många som säkert inte orkar, inte vet vart de ska leta eller ens vad de ska peta med. Har såklart fått för mig att det är extra svårt att peta i just mig också. Allt är väl undangömt under tusen miljarder lager. Området bevakas dessutom rätt hårt av en bitskhet som få kan tolerera.

Bus, han är av den sällsynta sorten. Han petar i mig helt jävla obehindrat och det är så kittlande skönt att man inte vet vart man ska ta vägen.

Jag önskar bara att han visste att det är en sak att ta upp det man hittar och skratta lite, visst det gör ont, men att säga att det man hittar är en besvikelse, det är fan förödande.

21 kommentarer:

Anonym sa...

När man är naken är sanningen taggigare...

Anonym sa...

Jag har läst dig länge och visst tycker jag om när du är snuskigt snaskig men när du är så här, då blir man fan nästan kär.

Kaptenen sa...

Är du så ytlig eller är det något annat? Eller är det månne ett sätt att kontrollera?

Lust och Fägring sa...

Jajamen. Det är den verkligen.

Nästan är ok.

Ytlig? Förstår inte. Whaaaat are you talking about? I am dyyyyyying here.

Kaptenen sa...

Tssk. Du är bara en dramaqueen.

Verkar som om du har satsat på ett tjockt skal och lite innehåll?

Lust och Fägring sa...

Bara och bara hörru. Det är inte storleken på innehållet som är en besvikelse tror jag, snarare skeletten i garderoben. Varför är folk så jävla förvånade över att hitta spår efter andra när man rafsar runt? Alla har väl spår av något och att vilja att jag av alla jävla människor ska vara o(be)rörd mark, det är ju lite oklart.

Kaptenen sa...

Det där handlar väl om självförtroende. OM det fanns andra så kommer man hamna i en värderingssituation och om man inte får vara etta så vill man inte vara med.

Sen beror på om det är en elefantkyrkogård i garderoben...

Lust och Fägring sa...

Du har så rätt. Men nu NÄR det funnits andra innan och man precis dykt upp ska man inte först JOBBA lite för att få sin position och inte bara TRO att man ska få allt gratis?

Kaptenen sa...

Eller så inser man att du är "nuthin but trouble..."

Han kanske spelar spelet med iställer för tvärtom?

Lust och Fägring sa...

“The harder the conflict, the more glorious the triumph. What we obtain too cheap, we esteem too lightly; it is dearness only that gives everything its value. I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress and grow” TP

Och vet man någonsin who's zoomin who? Jag tror nog inte det och det är väl det som är spännande.

Kaptenen sa...

Han kanske fäktas bättre än du.

Lust och Fägring sa...

Förmodligen. Jag fäktas mest bara med armarna som Don Quijote.

Kaptenen sa...

Don Quijote fäktade med väderkvarnar. Men jag tror han använde sig av ett svärd.

Lycka till med Bus.

Lust och Fägring sa...

Men suck. Jag menade att Bus är kanske mina väderkvarnar och allt jag har att fäktas med är mina armar. Jag vill inte heller bli hans Dulcinea.

Men tack för lyckoönskningen.

Anonym sa...

släng ut Bus ur ditt liv..?

Kaptenen sa...

Det är väl det omvända som du suktar efter. Du har väl varit väderkvarn länge nog?

Lust och Fägring sa...

Men jag gillar ju att Busa.

Jag förstår inte vad du menar Kaptenen.

Kaptenen sa...

Och Bus vill också bara busa? Då är det ju jämnt:D

Anonym sa...

min kära, är det säkert att du bara vill busa? den här gången kanske du vill ha mer?

Anonym sa...

Åhh vart är du?

Lust och Fägring sa...

Jag vill ha allt den här gången. Men är det för att jag inte kan få det?

Jag är här för dig. Bara för dig.