3.8.08

I'm a slave for you

Tappade nästan rösten på vägen, mina kompanjoner och jag skrålade hela resan till tonerna jag förberett till bilstereon. Vi dansade in på Systemet i någon liten håla och inhandlade kopiösa mängder frigjordhet. Korkade en flaska redan i bilen och halsade. Plötsligt var man sexton igen i en bil "lånad" av någons förälder. Tragiskt jag vet.

Men vi skrattade i alla fall. Skrattade hela vägen till Frökens lägenhet. Hon bor centralt i sommarstaden med havsutsikt. Vi satte oss på balkongen och berättade för varandra om hur livet levde. Eller de berättade, jag lyssnade. Jag är inte mycket för att dela med mig.

Tvärs över står en gigantisk villa. Grå med vita knutar. Gullig trappa och stor terass. Ett hus som är byggt för att husera familjelycka. De andra går för att fylla på glasen och jag sitter kvar ensam och ser ut över vattnet. Ser att det visst står någon och målar det gråa huset. Hur kunde jag ha missat det? Mannen med den breda penseln har på sig khakishorts, en stråhatt men ingen tröja. Han är brunbränd med muskulös ryggtavla. Oj vilka armar. Jag är mycket för armar.

Just när jag lyft mina solglasögon för att få en närmare titt vänder han sig om, lyfter på hatten och torkar lite svett från pannan. Om baksidan var fin så var framsidan finare. Rutor och hela baletten. Reflexmässigt förde jag ena skalmen till mina läppar och sög. Han tittar upp och våra ögon möts. Innan jag ens hunnit skämmas för mitt stirrande studsar min kära vän Crazy ut på ballen och busvisslar. Han gillar också det han ser. Målaren är road av uppmärksamheten. Han bockar och bugar och Crazy hojtar över honom.

Målaren är visst inte bara målare utan husvakt också. Han bjuder över oss. Sen blir det lite kinky.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan jag tänka mig det!

Lust och Fägring sa...

You have a dirty mind Dr.