19.9.08

Kuddkrig

Lester ringde och väckte mig nyss och nu kan jag inte somna om. Han var full. Han ville att jag skulle komma över. Jag lackade. Jag har ett tokviktigt möte imorgon. Eller idag menar jag.

Han sluddrade och hotade att ta bilen för att hämta mig om jag inte kom.

"Jag skulle hellre dricka ett glas fotsvett än komma till dig nu" sa jag och la på i örat på honom. Börjar slå numret till taxibolaget. Råkar se min spegelbild och vill inte kännas vid mig själv. Lägger sakta ner telefonen.

Så fort den lagts ner på bordet tjuter den ilsket. Han ringer igen. Och igen. Och igen.

Jag har av någon anledning inte förmått mig att sätta telefonen på ljudlöst. Det jag har gjort är att jag har lagt en dunkudde över den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja dunkuddemetoden är kanske inte den mest effektiva men så länge det får jobbet gjort så... Ha en bra kväll! Kram

Lust och Fägring sa...

Metoden funkar sådär men man gör det man kan. Kvällen var bra på sitt sätt. Tack.