30.9.08

Du gamla, du fria

Räven lämnade en lapp i mitt fack där han föreslog att vi skulle ses vid en hemlig mötesplats. Han skulle lämna jobbet en halvtimme innan så att ingen skulle misstänka något. Det var spännande att smyga dit. Kände mig lite som en spion när jag såg honom stå och vänta där i sin svarta trench.

"Jaha, nu då?" undrade jag uppspelt. Han tittade sig omkring som om han skulle försäkra sig om att ingen iakttog oss. "Jag har fått information som tyder på att det är i nationens intresse att vi äääälskar" viskade han och tog min hand.

Under promenaden hem höll jag i paraplyt och han bar mina böcker. Väl framme vid porten märkte jag dock att jag tydligen inte varit så bra på att hålla paraplyt över oss båda då det droppade friskt från hans hjässa. Det var förtjusande hur vätan hade lockat hans hår.

När vi kom innanför dörren släppte han böckerna i golvet och drog mig intill sig. Vi kysstes. Vi klädde av oss. Vi kysstes lite till.

Och ja, det är klart att vi ääääääälskade. Man är väl patriot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad jag gillar hur du skriver. tack för det eller vad man nu ska säga.

Anonym sa...

såja berätta nu.

hon i receptionen sa...

i'm loving it *drömmer*

Lust och Fägring sa...

Oj varsågod.

SÅja, lugna dig nu.

You want fries with that?