25.9.08

Nedbruten

Valpen har mer eller mindre varit på mig som en igel sen han kom hem. Idag fick jag 45 sms. Det börjar med att han skickar en liten morgonhälsning. "Godmorgon fröken" eller "Godmorgon du vackra" eller dylikt. Runt tio börjar han fråga om jag är kåt. Sen efter lunch vill han gärna veta samma sak igen. Och igen. Och igen. Det han inte fattar är att det är så sjukt avtändande att han forsätter att skicka även när han inte får svar. När jag skriver att jag är upptagen skickar han alltid minst sju sms till. Till slut skriver jag "Sluta för i helvete!" och då skriver han att jag är tråkig. Det hela är mycket tröttsamt.

Idag var han faktiskt extra jobbig och skrev en lång radda som när jag inte svarade avslutades med "Du är olydig." Befängdheten i det påståendet fick mig att skratta.

To make a short story even shorter: jag var uttråkad och bestämde mig för att visa honom vad att vara olydig egentligen betyder. Nu ligger han fastbunden i sängen och sover med rosa skinkor efter att ha sprutat fem gånger. Fem gånger liksom.

Dagens ungdom alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han bröt ner dig och du bröt ner honom. Det är slående.

Lust och Fägring sa...

Hehe slående- där fick du faktiskt till det.