21.12.08

Attraktionskraft

Jag står och flörtar med en bildskön karl när jag ser honom i ögonvrån. Han står och underhåller en kuttrande blondin. Våra ögon möts. Det hugger i magen.

Den sedvanliga ruljansen drar igång. Jag leker oberörd. Han följer efter. När han lessnat på att vara svans tar han tag i någon villig, gärna billig. Jag blir så in i helvete svartsjuk att jag gnider mig mot random silverräv. Han lackar ur när han ser en annans händer ta sig friheter. Han skäller hotfullt och sliter burdust iväg mig för ett allvarligt snack. Väl ensamma mjuknar tonen. Vi skrattar åt hur barnsliga vi är.

Han säger att jag har dockögon. Att han tänkt på mig. Att han önskar att jag blivit på smällen den där gången. Att han skulle ändra sig för min skull. Han säger att han älskar mig.

Allt är bara skitsnack men när jag står där och tittar upp på honom tillåter jag mig själv att tro på varenda ord.

Han viftar till sig en bil. Jag protesterar i sisådär fem sekunder. Han tar min hand och vi är tysta hela resan hem till honom. Faktum är att jag kan inte motstå honom, hur mycket jag än vill.

2 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Men vem var han då ?
När är han omnämnd tidigare ?

Läser din blogg med fascination.

Lust och Fägring sa...

See that's the tricky part.

Det är bara att söka ;)