10.12.08

Se mig för mer

Kåta stön ekar i rummet. Mina ögon är glansiga och förmodligen helt tomma. Har inga vettiga tankar. Det känns inte bra men eftersom jag inte känner någonting alls, känns det inte heller dåligt, och det är ju skönt på sitt sätt. Jag vet att jag inte är vilse på riktigt men jag får alltid panik när jag inte ser smulorna.

Ikväll pratade jag med en kille jag tycker mycket om. Jag gillar honom verkligen men just nu gör han mig bara så himla arg. Så fort jag lyckas få honom i det där hörnet, det där trånga hörnet där det obekväma kläms fram, så ska han alltid slingra sig undan och distrahera med ovidkommande diskussioner. Jag förstår så väl vad han håller på med, jag ser rakt igenom honom. Det värsta är att jag anar att han vet att jag gör det, men fortsätter ändå att låtsas som ingenting.

Inga kommentarer: