8.12.08

Broken dreams

Tyvärr så måste jag meddela att jag inte fick min officer och min gentleman. Inte samtidigt i alla fall. Det var nog lika bra det. Något säger mig att Militärs och Fransmannens säd skulle ha skurit sig rejält.

Balen var i stort skoj. Jag blev alldeles till mig i trasorna (Zac Posen) av att se så många män i uniform. Militär var exceptionellt het. Han är ung för att vara av sådan rang och kände många av gästerna. Efter ett tag tröttnar jag dock på hans och pommesgardets tugg så jag smiter iväg för att ta lite luft på altanen. Blickar ut över omgivningarna. Drar med handen över klänningen. Otroligt ändå att vara här tänker jag.

Då hör jag en välbekant vissling. Vänder mig om och i dörröppningen står Fransmannen. Han håller i två martiniglas. Frack är fan inte så illa det heller. Han ler och säger åt mig att ta mitt glas. Vi kindpussas överdrivet mycket. Efter ett litet förhör om hur hur flighten varit och vilket hotell vi bodde på ber han mig peka ut Militär. Jag viftar lite diskret åt hans håll. Det skulle jag inte ha gjort. Fransmannen går med stora steg mot sällskapet där Militär står och omfamnar honom. Jag tror mig höra att han kallar honom "frère." Militär tittar på mig med stora ögon medans Fransmannen kramar luften ur honom. Jag kan inte annat än lyfta frågande på axlarna och ta en stor klunk martini.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ha dig hemma!

Lust och Fägring sa...

Skönt hade jag borta. Hemma är det mest bara grått.

Anonym sa...

Är också glad att du är tillbaka och skadeglad att du inte fick din trekant... hehe.

Lust och Fägring sa...

Skadeglädje är den sanna glädjen. Den som avslöjar att den som har den är ett missunsamt pucko ;)