14.10.08

Not by the hair of my chinny chin chin

Kan inte sova. Känner mig fundersam såhär i natten. Vet inte om det beror på månen eller om det är på grund av att det är någon som knackar. Någon som redan varit inne och härjat men som gick. Han gick, stängde inte ens dörren efter sig, och nu vill han in igen.

Jag brukar säga att de gärna får göra slut med mig men att de ska ge fan i att överge mig. Men den här rackarn, det struntade han i, för han övergav som ingen annan. Gång på gång på gång.

Och varje gång på gång var det lika förödande. För varje gång på gång hoppades jag, trodde jag, för så dum är jag.

Men den här gången kan han knacka bäst han vill, för medans han var borta passade jag på att mura igen.

4 kommentarer:

hon i receptionen sa...

*metafor*

Lust och Fägring sa...

Nej alltså.. han stod där och knackade på och jag har murat igen. Ny entré och grejer ;)

Anonym sa...

ill huff and ill puff!

Lust och Fägring sa...

And I'll blow hard.