26.1.09

"Beam me up, Scotty!"

Äntligen åter i hemmets lugna vrå. Skönt att man bor nära. Att behöva åka någonstans då och då går väl an, men det skulle vara fruktansvärt att behöva pendla varje dag. Hatar egentligen alla former av trafik och speciellt då den kollektiva. Litar inte på någon annan bakom ratten, så buss är uteslutet, och något säger mig att trängsel bland pendelzombies skulle totalt förstöra min romantiska bild av tågåkande. , så länge det är inget substantiellt som lockar håller jag mig gärna inom min lilla bekvämlighetsradie.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har det bra du min lilla CityWoman!

;BM

Lust och Fägring sa...

Så bra så!

Anonym sa...

Trodde aldrig att du skulle vara en Trekkie!

Lust och Fägring sa...

Tillräckligt av en Trekkie för att veta att de aldrig sa "Beam me up, Scotty!"- jag refererade till boken av Michael Guinzburg.