12.1.09

Round and round she goes... where she stops, no one knows...

Har haft problem med att hålla tårarna borta hela dagen. Mycket introspektion har det blivit. Sådant leder som ni vet bara till cirkelresonemang och nu är jag yr. Inte så att jag spyr, det är bara lite jobbigt att stå när något är såhär svårt att förstå.

När jag var liten och någon hade varit dum mot mig i skolan eller så, brukade min mamma alltid trösta mig med att säga att man inte behöver bli älskad av alla. Det var otroligt befriande. Jag ska försöka tänka på hennes visdomsord. Försöka går ju.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den där anonym verkar tycka om dig

Lust och Fägring sa...

Haha du är ju också anonym. Jag är så omtyckt! Hurra!

Lust och Fägring sa...

Fast nu kom jag på att du kan ju vara samma anonyma som den andra anonyma vilket betyder att jag inte är SÅ omtyckt. Aja, man får väl nöja sig med det man får ;)

Anonym sa...

Nej man behöver faktiskt inte bli älskad alla. Vilken skön insikt och bra motverkare av det där jasägarsymdromet som många kvinnor annars åker på. Man överlever faktiskt, även om någon inte tycker om en men ibland känns det inte så.

Lust och Fägring sa...

Man gillar ju inte ens alla själv.

Anonym sa...

Klok mor, undrar hur långt ifrån trädet äpplet fallit ;)

;Bushman

Lust och Fägring sa...

Det undrar jag med.