6.1.09

Självbild

Random snubbe på en fest försöker flirtprovocera.

"Alltså det är bara att inse att tjejer och killar har olika behov, killar kan vara nöjda med ett engångsknull och ta det för vad det är medans tjejer alltid ska hålla på och försöka få till en dejt efteråt. Män behöver bara tillfälle att spruta och föra sina gener vidare medans kvinnor vill bygga bo. Det är b-i-o-l-o-g-i" förklarar han.

"Har du hört talas om en madonnadejt?" frågar jag med ett välbehållet lugn. "Du menar den där tanten som fortfarande tror att hon är het, fast hon är gammal som gatan?" fortsätter han och lyfter på sina neadertalarögonbryn och drygflinar.

Nu blir jag sur. Inte för att jag är ett speciellt stort fan av Madonna, visst har det hänt att jag mimat Like a Virgin framför spegeln och tycker väl att hon ska ha props för de framgångar hon uppnått, utan det jag förmodligen reagerar på är väl kombinationen av att han direkt nedvärderar hennes utseende och samtidigt antyder ett likställande av gammal och ful.

"Nej, en madonnadejt kallas den där dejten som tjejer försöker att få till efter de nyttjat kuk/tunga/fingrar för kvällen som tillhör en man som de egentligen inte är speciellt intresserade av, antingen för att han helt enkelt inte var speciellt skön, visar sig inte alls vara lika snygg morgonen därpå, uttrycker sig som en femåring, eller helt enkelt inte bedöms att vara värd att sluta nyttja andra kukar/tungor/fingrar för..." rabblar jag i ett rafflande tempo och där tar syret slut. Märker att jag kommit av mig en smula. Tar en paus för inandning.

"Vart var vi någonstans? Jo just det, den där dejten som du tror handlar om en vilja att bygga bo är i många fall bara ett försök att undvika det horstämpel man kan få av att knulla någon för en kväll, för träffar man karln någon gång efteråt och gör något icke sexrelaterat så är han inte längre bara ett knull utan då är han plötsligt någon man har dejtat. Poof så är man ingen hora längre utan en madonna igen. Det är ett förståligt beteende men själv tycker jag att det är slöseri med tid och något jag slutade med för längesen. Men nästa gång ett av dina one-night stands försöker få till en dejt tycker jag du ska fundera på om det är på grund av b-i-o-l-o-g-i eller för att hon känner sig smutsig", upplyser jag.

Pustar ut och tar en klunk vin. Han ser ut att fundera men man vet aldrig.

Och nej, jag varken knullade eller dejtade honom.

6 kommentarer:

Miss H sa...

Bästa jag läst på länge! Så bra att jag länkat.

Anonym sa...

Fyfan L&F den där informationen om Madonnadejtfenomenet var lite svårsmält men öppnade def mina ögon.

Lust och Fägring sa...

Ibland måste man ge dem.

Ma-donn-a!

.perpotator sa...

bra där. vissa människor ska man inte ens ge chansen att försöka fortplanta sig

Lust och Fägring sa...

Jag borde ha utfört en vasektomi.

Anonym sa...

Hahahaha så bra!